Wprowadzenie do Pay-Per-Click Search Marketing 


Jest to pierwszy z serii trzech części strategii, która przedstawi to, czego potrzeba do rozpoczęcia zabawy z reklamą Pay Per Click (PPC). Przygotowując się do tej serii, prześledziłem sukcesy przedsiębiorców (zarówno rzeczywiste i fikcyjne) i przedstawiam kroki warte naśladowania.

Krok 1. Najpierw trzeba zdobyć pieniądze potrzebne aby zacząć biznes. Ta sama zasada odnosi się do marketingu PPC: wydać, uczyć się, udoskonalić.

Krok 2. Następnie należy uzyskać uprawnienia – programy, strony, wykup licencji…

Krok 3. Następnie należy uzyskać … klientów – Pozyskiwanie klientów to nazwa gry. Oto jak wyprzedzić swoich konkurentów, aby zapewnić utrzymanie przyciągnięcia nowych klientów.

Zanim zaczniemy, przedstawię krótki słowniczek najczęściej używanych terminów w marketingu online:

PPC – Pay-per-click marketing, znany również jako „płatnego wyszukiwania” Marketing – kanał reklamowy w wyszukiwarkach gdzie przedsiębiorstwa / jednostki mogą licytować się na słowa kluczowe używane w wyszukiwaniach

SEM – Search Engine Marketing, powszechnie używane do opisania zarówno PPC i SEO, ale także często używane jako synonim marketingu PPC

SEO – Search Engine Optimization – praktyka „Optymalizacja” stron www

Najpierw trzeba zdobyć pieniądze

Pozyskiwanie klientów kosztuje. Dobrą wiadomością jest to, marketing PPC jest jedną z najbardziej odpowiedzialnych i mierzalnych form marketingu. Więc zacznij tworzenie budżetu. Wskazówka: Nie należy liczyć na natychmiastowy sukcesu finansowy. Od kliknięcie w reklamę za które płacisz do zakupu towaru w twojej firmie długa droga.

Pozyskanie klienta poprzez główne wyszukiwarki (Google, Bing, Yahoo) zazwyczaj następuje:

Klient wyszukuje w Google / Bing / Yahoo daną frazę i widzi wyniki wyszukiwania z reklamami, to te wyszukiwania pojawiające się na górze strony. Gdy klient kliknie na reklamę, reklamodawca musi zapłacić. Konsument podejmuje decyzję w ciągu kilku sekund (lub mniej) jeśli kliknięcie było warte to na stronie zostanie i będzie zainteresowany jej treścią, gdyż znalazł to czego szukał.

 

Dobra jakość strony docelowej

Świetne, uzyskałeś dostęp do klienta, konsument uzupełnia formularze kontaktu, jest zainteresowany produktem jaki oferujesz, to nazywane jest „konwersją”. Zatem twój cel to: Zapewnienie wysokiej jakości i odpowiedniego doświadczenia użytkownika na stronie docelowej. Nie oczekuj, że użytkownik będzie poruszać się po wszelkich dodatkowych stronach i podstronach, aby znaleźć to, czego szuka. Jeśli kliknął on w reklamę obiecującą „tani prąd” a przeniosło go na stronę opisującą działanie firm sprzedażowych to nie będzie on zainteresowany aby przeglądać ich portfolio, nie uzyskał wszak odpowiedzi kto, gdzie tani prąd. Kiedy skierujesz klienta dobrze dobraną reklamą na swoją stronę możesz mówić o tym, że PCC się sprawdził.

 

O autorze: Bogusz Pietrzak jest założycielem firmy zajmującej się tworzeniem stron internetowych i content marketing, co sprawia, że zagadnienia content marketing i social media nie mają dla niego tajemnic.


PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ


3 rzeczy, które musisz zrobić przed skokiem do reklamy w internecie
Płatne reklamy jest to świetny sposób, aby poprowadzić ruch na swojej stronie i tym samym zwiększyć działalności gospodarczą, poprz...

WIĘCEJ

KONTAKT Z NAMI


INFOLINIA
(62) 720 00 00

Dni robocze w godz. 8-16
+48 500 000 000


office@adspy.pl

adSpy Sp. z o.o.
ul. Krotoszyńska 133
63-400 Ostrów Wielkopolski
NIP:
REGON
© 2016 adSpy, All Rights Reserved